Zamknij

ZUS otwiera swój punkt obsługi klienta w Koronowie

15:49, 11.06.2019 Redakcja Aktualizacja: 16:02, 11.06.2019
Skomentuj

Budynek Urzędu Miejskiego w Koronowie przy ul. Pomianowskiego 1 - parter, pokój nr 8. To w tym miejscu od 17 czerwca funkcjonować będzie punkt obsługi klienta Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału Bydgoszcz.

Punkt czynny będzie dla mieszkańców gminy Koronowo w poniedziałki od godz. 8:00 do 18:00 oraz we wtorki, środy, czwartki i piątki od 8:00-15:00. Powstanie tego rodzaju miejsca było możliwe dzięki podpisanej umowy pomiędzy Gminą Koronowo a Zakładem Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bydgoszczy. Obie strony postanowiły współdziałać przez okres blisko 10 lat. Poniżej przedstawiamy zakres świadczonych usług.

Zakres świadczonych usług:

wystawianie zaświadczeń, które w procedurze są oznaczone jako zaświadczenia wystawione w SOK „od ręki" tj.

  • zaświadczenie o pobieraniu świadczeń lub niefigurowaniu w bazie świadczeniobiorców,
  • zaświadczenie potwierdzające datę, od której ustalono prawo do świadczenia,
  • zaświadczenie potwierdzające datę rozpoczęcia wypłaty świadczenia,
  • zaświadczenie potwierdzające okres zawieszenia prawa do świadczenia,
  • zaświadczenie potwierdzające datę ustania prawa do świadczenia,
  • zaświadczenie potwierdzające wysokość pobieranego świadczenia,
  • zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego świadczeniobiorców oraz członków ich rodziny,
  • zaświadczenie potwierdzające złożenie wniosków o świadczenie, które uprawnia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego,
  • zaświadczenie potwierdzające okres pobierania świadczenia, (jeśli dane w dostępnych aplikacjach nie budzą wątpliwości),
  • zaświadczenie o podstawie i wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne,
  • zaświadczenie o przedłużeniu wniosku o zasiłek/świadczenie rehabilitacyjne za okres po ustaniu ubezpieczenia,
  • zaświadczenie o wypłaconych zasiłkach/świadczeniach (za okresy miesięczne/roczne),
  • zaświadczenie o wypłaconych zasiłkach /świadczeniach za okres po ustaniu ubezpieczenia,
  • zaświadczenie o prawie do zasiłku chorobowego/świadczenia rehabilitacyjnego,
  • zaświadczenie o niepobieraniu zasiłku macierzyńskiego z ZUS,
  • informacja (zaświadczenie) o stanie konta zobowiązanego z tytułu wypłaconych świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego z likwidacji,
  • informacja (zaświadczenie) o stanie konta zobowiązanego oraz raport wpłat dokonanych na poczet zadłużenia z tytułu wypłaconych świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego w likwidacji,
  • zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek,
  • zaświadczenie potwierdzające figurowanie płatnika w ZUS, jako płatnika składek (figuruje/nie figuruje),
  • zaświadczenie potwierdzające liczbę osób zgłoszonych do ubezpieczeń przez płatnika w okresie podanym przez wnioskodawcę,
  • informacja o podziale wypłaty wykonanej na NRS (WRI-6)-bez względu na sytuacje na koncie płatnika,
  • informacja o opłaconej składce na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla płatników sam za siebie – WRI-6,
  • informacja o opłaconej składce na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla płatników zatrudniających pracowników – bez zadłużenia,
  • zaświadczenie o niepodleganiu ubezpieczeniom społecznym i/lub zdrowotnym,
  • zaświadczenie o zgłoszeniu członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie: do ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego, ewentualnie, od kiedy,
  • zaświadczenie dla ubezpieczonego o okresach pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze,
  • zaświadczenie o podstawie i wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne,
  • zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie przez pracodawcę informacji o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze,
  • zaświadczenie potwierdzające okresy ubezpieczenia oraz wysokości podstaw wymiaru składek dla ubezpieczonego (dotyczy zaświadczeń wydawanych wnioskodawcy, który nie jest osobą prowadzącą działalność lub osobą współpracującą),
  • zaświadczenie o przynależności do OFE,
  • zaświadczenie o składkach przekazanych do OFE,

Ponadto będą przyjmowane wszystkie wnioski, których nie ma możliwości załatwienia „od ręki" i zostaną przekazane one do opracowania przez komórki merytoryczne. Udzielane będą wyjaśnienia i porady z zakresu obsługiwanych spraw przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wydawane będą aktualne formularze i materiały informacyjne Zakładu Ubezpieczeń Społecznych a także potwierdzane będą profile PUE i e-PUAP.

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%