Zamknij

Dofinansowanie do wymiany pieca z Urzędu z Koronowa Chciałbym ostrzec ludzi, którzy myślą że jak wymienią sobie piec to dostaną np. za miesiąc pieniądze z UM. Dostałem dziś list. Kasa się skończyła zapraszamy przyszłym roku. Żenada a jest wrzesień. Walka ze smogiem. Panie Burmistrzu skandal.05-09-2019 15:16:09

202

komentarz(24)

BerlinBerlin

13 0

Mam złe wiadomości dla Pana bo jak się Pan zgłosi za rok to znaczy w 2020 roku o zwrot kosztów to prawdopodobnie odpadnie Pan przy starcie z uwagi na rachunek z roku 2019 ?. Ale jest taki program czyste powietrze w Toruniu proszę tam zadzwonić i mieć nadzieje . 15:47, 05.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

zła organizacjazła organizacja

11 0

System jest korupcjogenny. Premiuje tych co mają układy i wiedzą kiedy mają się zgłosić. Natomiast większość tych co ma stare piece, to biedni starsi ludzie, którym trzeba pomóc, a nie ci co maja układy w urzędach czy kręgach władzy samorządowej. To nie tak powinno funkcjonować. 13:48, 06.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieNie

11 0

System jest zły - Prawda jest taka uchwała jest z 2016,lub 2017 roku ?. Pan burmistrz był wtedy radnym a na czele tych radnych stał Pan Domek. Aby co kolejek zmienić musi ktoś z radnych do tego doprowadzić , burmistrz nie może bo nie jest radnym . Powinna być opublikowana lista kto dostał i za co, kiedy składał podanie . 18:45, 06.09.2019


pytaniepytanie

7 1

Nie prawda, ze burmistrz nie może nic zrobić. Może zwrócić się do rady z propozycją zmian. Dlaczego tego do tej pory tego nie zrobił? 12:52, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oj nie takoj nie tak

11 0

To jest kpina. Kto pierwszy ten lepszy a babcia czy inwalida, który sam ma problemy z załatwieniem formalności i nie będzie pierwsza, bo nie ma układów, to niech dalej pali rupieciami. Potem jak będzie kontrola to będą wyniki i zyski, bo babcia mandat zapłaci. Bezduszny, represyjny system. 12:57, 07.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BerlinBerlin

8 0

Aby mieć żal do obecnego burmistrza, należy przedstawić dowód na to że ktoś z Państwa pisemnie zwrócił na to uwagę burmistrzowi a on nic nie zrobił. Lub samemu napisać do radnych aby pokłonili się nad daną ustawą ponownie wnosząc korekty. Zgadzam się z każdym co widzi w tej dawnej ustawie błędy. Podstawowym błędem jest stworzenie barier, bo rząd twierdzi dajemy i takie samo stanowisko jest w UE. Tylko potem decydują samorządowcy ludzie bez praktyki i często pojęcia jakie skutki uboczne przyniesie ich wewnętrzne ustalenie ( ile i komu). Przyłącz gazowa kosztuje 2400 zl. I tu powinien samorząd zauważyć, że nie ma gazu bez przyłącza?. Krótko mówiąc kto przyłącza się do gazu ziemnego otrzymuje np,600 zł od gminy dotacji bez względu na zarobki i wiek. Co innego jest zmiana pieca i instalacji wewnętrzne. Dziś aby spełniać te wymogi radni Koronowo postanowili ograniczyć się do 2000 roku, krótko kto kupił pięć po 2000 roku nie otrzyma żadnej pomocy, a warunkiem za zwrot przyłącza jest zmiana pieca ;),kompletnie niedorzeczne bo pomija całkowicie osoby które chcą gaz ziemny a mają propan butan czyli zbiornik w ogrodzie. O tych ludziach zapomniano. Bo oni mają piece gazowe ale za przyłącze ziemne nikt nie wraca warunkiem jest zmiana pieca ;). Są i tacy co mają w banku po milionie oszczędności a i tak otrzymają dofinansowanie bo ich renta jest mała ;). Wymogi są uproszczone należy podać tylko dochody?. Powinno być zupełnie inaczej za przyłącze otrzymuje każdy co dał to wykonać. Za piec również każdy kto udowodni zakup nowego pieca z uwagi na ubóstwo i udowodni swoje małe zarobki i nie posiadania oszczędności w banku.Takie minimum zarobków powinny być ustalone i tylko taka osoba otrzymałaby dotacje, która powinna być jednakowa dla każdego, który się mieści w minimalnych ustalonych zarobkach. Dla przykładu na wymianę pieca UM ma budżet XX, wniosków jest 1500 i wszyscy spełniają wymogi niskich zarobków zamykamy rok dzielimy 1500 osób razy XX i po temacie. A tak można zawsze twierdzić manipulacje itp.
17:45, 07.09.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

BoBo

2 0

To tak jak harcerzy wysłać do Afganistanu :) 17:53, 07.09.2019


potrzeba zmianpotrzeba zmian

4 2

Urzędnicy nie maja prawa ustalać kto ma jakie oszczędności w bankach. To co Pan pisze jest utopią nie do realizacji, sprzeczną z obowiązującym systemem prawnym. Ale zgadzam się, że nie powinno byc tak jak jest, bo to skandal. 20:13, 07.09.2019


BerlinBerlin

4 0

Pan myli pojęcie nie o ustalanie chodzi a o oświadczenie majątkowe wnioskodawców , że nie posiada się własnych funduszy na zakup pieca. Takie wymogi należy spełniać np , w Niemczech i wielu innych państwach . 20:53, 07.09.2019


TakTak

3 0

Na zachodzie od dawna należy przedstawić zaświadczenia czy nie jest się dłużnikiem w celu pożyczki lub mieszkania, lub czy posiada się oszczędności które wykluczają do otrzymania dotacji Państwowych, które określają poprzeczkę do uzyskania czegokolwiek od państwa . Zachód to czasami nie bajka. Byłem niedawno w USA tam gdzie przebywam nie wolno spać w zaparkowania prawidłowo własnym samochodzie - śmieszne ale prawdziwe. 21:18, 07.09.2019


Tak Tak

3 0

Krótko to nie urzędnik chce coś od Pana tylko Pan od Urzędu. I dlatego powinny być jasne przezroczyste warunki dla osób o najniższej krajowej bo to ci ludzie potrzebują dotacji a nie kumple kolegów , ciocia itp. 21:24, 07.09.2019


Potrzeba zmianPotrzeba zmian

2 2

Jeżeli emeryt czy inwalida, żeby otrzymać dofinansowanie nie będzie mógł mieć oszczędności na leczenie czy na pogrzeb, to system nie zda egzaminu i nie będzie motywował do proekologicznych ważnych dla naszego zdrowia zmian. To burmistrzowi i urzędnikom powinno zależeć aby zmotywować ludzi do pozytywnych zmian. Każdego a w szczególności osoby, które maja problemy z byciem pierwszymi, bo nie mają układów czy z załatwianiem formalności należy traktować z należnym szacunkiem i pomagać im w pokonaniu wszystkich przeszkód i załatwieniu formalności. To powinna być dewiza burmistrza i urzędników, bo jest to w interesie wszystkich mieszkańców. Burmistrz i urzędnicy mają służyć mieszkańcom a nie odwrotnie.
09:11, 08.09.2019


do Berlinado Berlina

2 2

Powoływanie się na rozwiązania niemieckie jest tu absolutnie chybione. Niemcy dokonują wyboru czy maja wydać swoje oszczędności na piec czy wyjazd na Karaiby, a większość Polaków ma oszczędności na czarną godzinę np. konieczność leczenia siebie lub bliskich albo podstawowe koszty utrzymania. Dlatego trzeba wiedzieć, że tu nie jest Berlin. Tu jest Polska i rozwiązania niemieckie nie tylko mogłyby tu źle funkcjonować, ale nawet być szkodliwe i krzywdzić naszych mieszkańców. 09:18, 08.09.2019


służyć mieszkańcomsłużyć mieszkańcom

4 2

Jeżeli emeryt czy inwalida, żeby otrzymać dofinansowanie nie będzie mógł mieć oszczędności na leczenie czy na pogrzeb, to system nie zda egzaminu i nie będzie motywował do proekologicznych ważnych dla naszego zdrowia zmian. To burmistrzowi i urzędnikom powinno zależeć aby zmotywować ludzi do pozytywnych zmian. Każdego a w szczególności osoby, które maja problemy z byciem pierwszymi, bo nie mają układów czy z załatwianiem formalności należy traktować z należnym szacunkiem i pomagać im w pokonaniu wszystkich przeszkód i załatwieniu formalności. To powinna być dewiza burmistrza i urzędników, bo jest to w interesie wszystkich mieszkańców. Burmistrz i urzędnicy mają służyć mieszkańcom a nie odwrotnie. 09:12, 08.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

priorytetypriorytety

4 7

Urzędnicy z ratusza powinni się ruszyć zza biurek i udać na strychy do kamienic, gdzie w niskich ciemnych pomieszczeniach ogrzewanych piecami mieszkają dzieci, które chodzą do szkoły. Tym ludziom trzeba pomóc, a nie kazać im pisać oświadczenia na temat oszczędności. Biznesmen czy wielkoobszarowy rolnik z ciągnikami i kombajnami wcale nie muszą wykazywać oszczędności a skutecznie wykazują straty i kredyty jakie pobrali pchając się po znajomościach jako pierwsi. Ludzie pracujący, emeryci i renciści nic nie ukryją w dochodach i tym trzeba pomóc, a nie żądać od nich ujawniania tego co kosztem własnym i rodziny zaoszczędzili. Urzędnik ma myśleć jak udzielić dotacji czy wymienić piec tym, u których trzeba to zrobić. Zamiast zbierać podpisy dot. strzelnicy, która najmniej jest potrzebna mieszkańcom gminy może warto pomyśleć o ważniejszych rzeczach i tam powinna być kierowana inicjatywa władz. 10:27, 08.09.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

3 1

To komunistyczne pomylił Pan epoki. 10:31, 08.09.2019


to było komunistycznto było komunistyczn

2 2

Komunistyczne jest to, jak organ czy urzędnicy zamiast służyć społeczeństwu starają się nad nim panować metodami administracyjnymi, a czerpanie przez nich korzyści majątkowych i osobistych czyli łapówkarstwo związane z rozdawaniem jakichkolwiek przywilejów jest tolerowane i nie jest skutecznie ścigane. Wtedy wszystko było dla "czerwonej burżuazji" zajmującej z klucza urzędy, a wszelka krytyka skorumpowanych władz była w zarodku tłumiona przez aparat ucisku. Wszystko było dla wąskiej grupy osób związanej z komunistycznymi elitami władzy.Tak było w czasach komunizmu. 16:22, 08.09.2019


OjOj

5 0

Lepiej niech nie chodzą. Oni jeszcze nikomu nie pomogli, a zaszkodzić mogą. 16:37, 08.09.2019


SorrySorry

3 6

Widzę, że szuka pan zaczepki a nie logicznego rozumowania . Pan Zbigniew Ziobro walczy właśnie z UE, która zarzuca temu Panu prywatyzacje prawa, sądów , prokuratury . Minister odpowiada jasno całej Europie to wzór Niemiecki i wielu innych państw EU, pokazując przykłady i ma racje czy komuś to się podoba lub nie . Powód Polska jest w UE dotacje są właśnie z tej puli przyznawane a wiec jesteśmy jednym organem . Pan chce ośmieszyć burmistrza a nie uznać powszechne przyjęte normy europejskie . Tak jak znaki drogowe !. Emeryt rencista ma prawo mieć konto w banku i na nim 6 tys euro . Taka suma nie podlega pod bogactwo podobną sumę bariery dofinansowania może obrać każdy
samorząd. Leki dla emerytów większości są z ulgą lub bezpłatne a jak nie to proszę burmistrza o to nie obwiniać . Więcej nie mogę Panu pomóc bo ja skończyłem szkole Get....o a Pan pewnie więcej .
10:29, 08.09.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nie wiem co to zaczenie wiem co to zacze

2 2

Polska jest niepodległym, suwerennym krajem, a nie jednym organem z Niemcami chyba coś się Panu pogrzało. Ja nikogo nie obwiniam tylko wskazuję, że należy wykorzystać dotacje w sposób umożliwiający wymianę pieców nie tylko tym, którzy maja układy i są pierwsi w kolejce, ale wszystkim, w tym w szczególności należy pomóc osobom, które takiej pomocy finansowej czy administracyjnej potrzebują. Jestem wolnym człowiekiem i mam prawo do wyrażania swoich poglądów. 12:41, 08.09.2019


Ja,Ja,

2 2

Jasne narazie jest Pan wolny i z tym się wszyscy chyba zgadzamy :):). 17:49, 08.09.2019


Do jaDo ja

1 0

To brzmi jak groźba karalna, a to wyczerpuje ustawowe znamiona przestępstwa. 19:27, 08.09.2019


zakapować przeciwnikzakapować przeciwnik

5 0

W kampanii wyborczej podobno jeden z przebudzonych jeździł do komendy wojewódzkiej żeby "uciszyła" wyborcę, który korzystał w pełni ze swoich wyborczych praw i wypowiadał się na tematy publiczne. Czyżby "ja" powyżej nawiązywał do tej "nieładnej", przypominającej czasy totalitaryzmu bezpieki i chciał w obecnej kampanii wyborczej straszyć i grozić wyborcom korzystającym z wolności słowa. Ciekawe w czyim interesie on to robi i komu doskwiera ujawnianie prawdy. Podobno kapusiem z pobudek politycznych brzydzili się nawet w komendzie :) 19:34, 08.09.2019


Gosc Gosc

6 1

Chciałabym ostrzec przed głosowaniem w wyborach na kandydata biesliwnego, obiecujące dymisję z końcem sierpnia z nie prawnie zajmowanego stanowiska, będącego wzorem bez wzoru cwaniakiem i kretaczem... 19:14, 18.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz