Zamknij

Czym jest telepraca?

13:50, 05.09.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:51, 10.09.2019
Skomentuj

Telepraca jest dość nowym zjawiskiem. Rozwój komunikacji elektronicznej doprowadził do wyewoluowania tej formy zatrudnienia. Coraz więcej pracodawców tworzy wakaty dla pracowników zdalnych.

Czym charakteryzuje się telepraca?

Definicja telepracy mówi, że jest to praca wykonywana poza zakładem pracy. Do jej świadczenia wykorzystuje się komunikację elektroniczną. Ważną cechą telepracy jest regularność jej wykonywania. Osoba, która jest telepracownikiem nie może być dyskryminowana ze względu na formę zatrudnienia. Przysługują jej te same przywileje co pracownikom zatrudnionym w sposób tradycyjny. Świadczący telepracę rozlicza się z jej wyników za pośrednictwem internetu. Zawodami, które najczęściej decydują się na ten sposób pracy są: dziennikarz, redaktor, architekt, programista, grafik czy księgowy. Ogłoszenia pracodawców poszukujących telepracowników można znaleźć na portalach o tematyce związanej z karierą, jak np. Pracuj.pl.

Jakie są zalety telepracy?

Główną zaletą telepracy jest możliwość pogodzenia obowiązków zawodowych z domowymi. To dobra forma zatrudnienia dla osób wychowujących dzieci czy opiekujących się starszymi lub chorymi członkami rodziny. Telepracownik najczęściej rozlicza się z efektów swoich działań, dlatego może samodzielnie decydować, w jakich godzinach będzie pracował. Telepracą można zajmować się w dowolnym miejscu na świecie. Jedynym warunkiem jest dostęp do internetu. Dla osób niepełnosprawnych telepraca jest jedną z wygodnych opcji zatrudnienia. Dla osób o usposobieniu introwertycznym dużym atutem pracy zdalnej jest brak codziennych kontaktów bezpośrednich ze współpracownikami. Telepraca pozwala oszczędzić czas poświęcony na dojazd do miejsca zatrudnienia oraz środki wydawane na paliwo czy bilety komunikacyjne.

Czy telepraca ma jakieś wady?

Osoby, które lubią kontakt z innymi ludźmi mogą źle się czuć pozbawieni bezpośrednich interakcji ze współpracownikami. Kłopot może sprawić oddzielenie życia zawodowego od domowego, które dzieje się w tym samym miejscu. Problematyczne w przypadku telepracy są awarie sieci internetowej czy sprzętu komputerowego.

Co zyskuje pracodawca?

Główną zaletą telepracy z punktu widzenia pracodawcy jest redukcja kosztów związanych z pobytem pracownika w firmie. Telepracownicy często są bardziej efektywni, gdyż rozliczani są z wykonanych zleceń. Brak interakcji między pracownikami w przypadku zatrudnienia zdalnego sprawia, że znika problem konfliktów wewnątrz zespołu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%