Zamknij

Jak wygląda płatne pozycjonowanie w Google w 2022 roku?

15.16, 13.09.2022 materiał partnera

Z roku na rok zmieniają się zasady, wedle których Google ocenia naszą witrynę i przydziela jej odpowiednie miejsce w rankingu stron. Stąd też seowcy i specjaliści od pozycjonowania sięgają po coraz bardziej złożone metody, by zapewnić swoim klientom niesłabnący ruch na stronie oraz utrzymującą się na zadowalającym poziomie sprzedaż. W poniższym krótkim artykule na podstawie rozmów z ekspertami przybliżymy Wam dwa kluczowe rodzaje walki o pozycję.

Płatne pozycjonowanie a awans w wynikach organicznych

Płatne pozycjonowanie w Google to termin nieco mylący, bowiem za każde pozycjonowanie dziś będziemy musieli zapłacić. W tym wypadku chodzi jednak o pieniądze przekazywane bezpośrednio wyszukiwarce jako budżet w prowadzonych kampaniach reklamowych Google Ads. Są to działania, w trakcie których wykupujemy dla naszej firmy i jej produktów miejsce na szczycie wyników w danych zapytaniach – pojawią się one jeszcze przed naturalnymi rezultatami wyszukiwania. Linki sponsorowane, za które płacimy w specjalnym narzędziu Google, znajdą się na stronach SERP niemal natychmiast, dlatego też póki kampania jest opłacona, będziemy cieszyć się odwiedzinami internautów.

Alternatywą do bezpośredniego opłacania swojej pozycji w Google jest awans w organiczny sposób, czyli oparty o wysiłki skoncentrowane na optymalizacji strony oraz zadbaniu o jej treści i profil linków przychodzących. Pozycjonowanie organiczne często zajmuje większą ilość naszego czasu, trzeba też nieco odczekać aż zacznie się ono zwracać, jednak w długofalowej perspektywie znacznie przebija ono Google Ads na polu zwrotu z inwestycji (ROI). Warto też mimo wszystko zauważyć, że płatne i organiczne sposoby na osiąganie topowych pozycji mogą się w świetny sposób uzupełniać.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/lodz/

Współpraca z profesjonalistami opłaca się najbardziej

Oczywiście oba prezentowane powyżej sposoby na zajęcie intratnej pozycji w Google mogą na pierwszy rzut oka wydawać się proste, jednak w rzeczywistości zajmują się nimi zazwyczaj eksperci ze sprawdzonych agencji. We wrocławskim biurze AFTERWEB na wynik klienta pracuje cały zespół fachowców, którego działania przekładają się wprost na widoczność i reputację danej marki.

Doświadczeni copywriterzy tworzą treści przyciągające czytelników, seowcy dbają o zoptymalizowanie strony wedle Mobile First i Core Web Vitals a pozycjonerzy zdobywają potrzebne witrynie jakościowe linki przychodzące. Naturalnie to zaledwie czubek góry lodowej zadań stających przed profesjonalistami. Zawsze prowadzą one jednak do zwiększenia odwiedzin i sprzedaży. Dlatego właśnie warto zdać się na zawodową pomoc na polu batalii o miejsce w wyszukiwaniach Google.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%