Zamknij

Jak projektować stoiska handlowe?

00:00, 22.07.2022 artykuł sponsorowany

Idealne stoisko handlowe musi być dopasowane przede wszystkim do potrzeb oraz profilu działalności klienta. Powinno być również spójne z całą identyfikacją wizualną danej firmy czy organizacji i od razu się z nią kojarzyć. W przypadku takich wydarzeń jak targi, ważne jest, aby stoisko wyróżniało się i charakteryzowało konkretny podmiot. Projekt musi być też zgodny z aktualnymi trendami designerskimi, aby przykuwał wzrok i pozytywnie kojarzył się wszystkim odbiorcom. Architekci najczęściej projektują takie punkty w programach 3D, w których można wygenerować wizualizację, która pokaże, jak stoisko będzie wyglądało w rzeczywistości. Dzięki temu łatwiej wprowadzić poprawki i zauważyć mankamenty. 

Jakie czynniki bierze się pod uwagę podczas projektowania stoiska handlowego?  

Na sukces projektu składa się wiele składowych. Jedną z nich jest wybór lokalizacji punktu, ponieważ to od niej będzie zależało, na jakie rozmiary oraz ukształtowanie będziemy mogli sobie pozwolić. W momencie podjęcia decyzji o odpowiednim miejscu warto zapytać właściciela przestrzeni, czy istnieją wytyczne, którymi należy się kierować, aby wyspa była spójna z resztą lokalizacji. Całość musi współgrać nie tylko z identyfikacją wizualną firmy, która chce się wystawić i zareklamować, ale również z przestrzenią, która będzie otaczać stoisko. Jest to bardzo ważne, aby punkt delikatnie się wyróżniał, doskonale komponując się z wystrojem miejsca.  

Gdy jesteśmy już w posiadaniu wszystkich niezbędnych informacji, można przystąpić do projektowania początkowej koncepcji. Po jej powstaniu będziemy musieli uzyskać zgodę właściciela, jeżeli wynajmujemy od kogoś przestrzeń. Kiedy już ja uzyskamy, architekci mogą przystąpić do tworzenia ostatecznego projektu, który posłuży wykonawcom przy pracach wprowadzających go w życie. Dodatkowo projektanci stworzą również kosztorys, który pozwoli nam zaplanować budżet na zakup stoiska handlowego.  

Jak wygląda proces wykonawczy produkcji stoiska handlowego? 

Architekci muszą stworzyć dla wykonawców projektu szkice, które pozwolą im wprowadzić wszystkie składowe i użyć odpowiednich materiałów. Ważne jest, aby były w nim określone wszystkie wymiary oraz detale. Wykonaniem stoisk handlowych zajmują się zakłady produkcyjne lub stolarnie, w zależności od tego, jakich materiałów będziemy używać do budowy konstrukcji. Otrzymany, gotowy punkt wymaga późniejszej dekoracji i logowania. Należy go również zamontować w wybranej lokalizacji  i wyposażyć w niezbędne materiały reklamowe i promocyjne.  

Jakie elementy powinny znaleźć się w projekcie stoiska handlowego? 

Jednym z najistotniejszych składników całego stoiska jest lada, która musi być praktyczna i funkcjonalna, a jednocześnie powinna dobrze się prezentować i być spójna z całością. Projektanci powinni tak zaplanować jej długość i szerokość, aby mieściła wszystkie niezbędne do pracy materiały i urządzenia. Bardzo często osoba obsługująca wyspę posiada fotel. Powinien on być ergonomiczny i umożliwiać obsługę z każdego kierunku stoiska. Asortyment sprzedającego wymaga odpowiedniej ochrony, którą najczęściej zapewniają szklane gabloty. Są one wyjątkowo praktyczne, ponieważ pozwalają na swobodne oglądanie ekspozycji przez klientów. Wewnątrz stoiska powinno znajdować się wiele miejsca do przechowywania, najlepiej w postaci zamykanych szafek, które umożliwiają bezpieczne magazynowanie towaru. Projekty designerskich i nowoczesnych stoisk handlowych oraz eventowych można znaleźć na stronie internetowej https://tecon.poznan.pl/stoiska-i-eventy/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%