Z ogólnym zakresem obowiązków można się zapoznać w BIP Gminy Koronowo w zakładce Urząd Miejski - Nabór na stanowiska
Do obowiązków pracownika Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:
1) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej, wydatków niewygasających,
wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków i dochodów funduszy
celowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i
przyjętą polityką rachunkowości,
2) sprawdzanie i weryfikacja dowodów księgowych, w tym: faktur VAT, wyciągów
bankowych, raportów księgowych pod względem formalno-rachunkowym,
3) dekretacja i klasyfikowanie wydatków niewygasających, wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków funduszy celowych,
4) bieżące prowadzenie rachunkowości syntetycznej i analitycznej, wydatków
niewygasających, wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków
funduszy celowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach
publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
5) rzetelne i terminowe ujmowanie operacji gospodarczych na podstawie dowodów
finansowo-księgowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach
publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
6) przestrzeganie obowiązku uzgadniania sald na rachunkach bankowych,
7) gromadzenie i podłączanie kompletnej dokumentacji pomocniczej do wyciągów
bakowych oraz polecenia księgowania,
8) ścisłą współpraca z wydziałami prowadzącymi zadania inwestycyjne i fundusze
celowe,
9) kontrola poprawności zaangażowania i planów zadań inwestycyjnych, wydatków, wydatków niewygasających oraz funduszy celowych,
10) bieżącą analiza zapisów księgowych i ich korygowanie, uzgadnianie poprawności sald kont syntetycznych i analitycznych,
11) przedkładanie Skarbnikowi Gminy bieżącej informacji o realizacji rachunkowości
syntetycznej i analitycznej , wydatków niewygasających ,wydatków inwestycyjnych
Gminy Koronowo oraz wydatków funduszy celowych zgodnie z ustawą o
rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
12) prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych oraz sprawozdawczości w tym
zakresie,
13) prowadzenie rejestru wystawionych not obciążeniowych w Urzędzie Miejskim w
Koronowie,
14) prowadzenie rejestru wystawionych not odsetkowych w Urzędzie Miejskim w
Koronowie,
15) prowadzenie ewidencji towarów, uzgadnianiem ze stanem analitycznym i
syntetycznym,
16) sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych (kwartalnych, półrocznych i rocznych) z zakresu wydatków niewygasających, zgodnie z ustawą o
rachunkowości, rozporządzeniami Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości
budżetowej oraz w zakresie operacji finansowych,
17) zamykanie ksiąg rachunkowych wydatków niewygasających, wydatków funduszy celowych po sprawdzeniu obrotów i uzgodnieniu sald w terminach wskazanych w ustawie o rachunkowości, polityce rachunkowości, dokonywanie przeksięgowań rocznych oraz sporządzenie wydruków z obrotów i sald z ewidencji zatwierdzonej (dokument musi być zatwierdzony przez Skarbnika Gminy i Kierownika Jednostki),
18) wprowadzanie bilansu otwarcia do ksiąg rachunkowych wydatków niewygasających, wydatków funduszy celowych z przestrzeganiem obowiązku zgodności sald BO z BZ,
19) kontrola poprawności wprowadzenia BO do ksiąg rachunkowych wydatki urzędu, dochody urzędu, dochody funduszy celowych oraz organu z przestrzeganiem obowiązku zgodności sald BO z BZ,
20) prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
21) aktywne uczestniczenie w inwentaryzacji, weryfikowanie sald, sporządzanie
protokołów z weryfikacji w ustawowych terminach,
22) znajomość oraz systematyczne monitorowanie ustaw i przepisów prawnych
wynikających z zakresu powierzonych obowiązków,
23) analiza zmian i proponowanie zmian do polityki rachunkowości.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku wynika z przepisów ustaw, rozporządzeń i wewnętrznych regulacji prawnych obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Koronowie w szczególności:
1. Ustawy o finansach publicznych.
2. Ustawy o rachunkowości.
3. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
4. Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
5. Ustawy o podatku od towarów i usług.
6. Ustawy o samorządzie gminnym.
7. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów JST,JB,SZB,PFC, oraz PJB.
8. Polityki rachunkowości Urzędu Miejskiego w Koronowie.
9. Ustawy o pracownikach samorządowych.
10. Ustawy o ochronie danych osobowych.
11. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku zgodnie z ustawą o pracownikach
samorządowych z dnia 21.11.2008 r. Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j. (art. 13 ust. 2 pkt. 4a.):
1. Miejsce wykonywania pracy - Urząd Miejski w Koronowie.
2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
3. Konieczność częstej komunikacji telefonicznej.
4. Umiejętności interpersonalne, komunikatywność, kultura osobista.
5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin, przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem.
6. Wyposażenie stanowiska pracy w urządzenia biurowe w zakresie niezbędnym do
wykonywania zadań na stanowisku.
7. Wynagrodzenie ustalane indywidualnie w zależności od doświadczenia i kwalifikacji wybranego kandydata, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Informacje dotyczące zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynikające z art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21.11.2008 r. (Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j.)
Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia zawartego w art. 13a ust. 2, powinni złożyć, wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Informacje wynikające z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21.11.2008 r. (Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j.)
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia kształtował się na poziomie poniżej 6 %.
StPr/25/2678
data rozpoczęcia pracy od 02.02.2026
wynagrodzenie od od 4 806 PLN