Mijają dwa lata od rozpoczęcia prac związanych z budową drogi ekspresowej S5 na odcinku Aleksandrowo-Tryszczyn. Jednym z kluczowych elementów trasy jest most nad rzeką Brdą w Tryszczynie.
Całość miała być gotowa w 2019 roku. Nie obyło się jednak bez problemów. Koniecznością okazało się m.in. sporządzenie nowej dokumentacji technicznej obiektu inżynierskiego nad istniejącą linią kolejową w Maksymilianowie.
Przeprawa nad Brdą będzie największym obiektem inżynierski na trzecim odcinku drogi ekspresowej. Długość mostu to aż 227,9 metrów, a szerokość 35,48. Obiekt składać będzie się z dwóch jezdni - te natomiast liczyć będą po dwa pasy ruchu. Powstanie także pas awaryjny. W Tryszczynie znajdować będzie się również węzeł oraz Obwód Utrzymania Drogi. W sierpniu ubiegłego roku nastąpiła tam zmiana w organizacji ruchu.
Obecnie na budowie trasy trwa przerwa zimowa. Niektóre prace są jednak kontynuowane. Według ostatnich doniesień medialnych trasa pomiędzy Bydgoszczą a Nowymi Marzami ma być gotowa do 2020 roku, natomiast odcinek Tryszczyn-Białe Błota do marca 2020 roku.
Mi08:18, 07.02.2019
3 1
Za dużo się aż tak nie zmieniło albo jestem ślepy - https://www.youtube.com/watch?v=xIVII24rZ0s 08:18, 07.02.2019