Półtorej roku temu dyskutowaliśmy o tym, że nasze w planach KDP województwo jest traktowane marginalnie tylko w postaci jednej szprychy dzielącej i dezintegrującej region w takiej formule. Zbieranie podpisów pod przywróceniem tego starego rozwiązania jest dla mnie zbieraniem podpisów przeciw województwu kujawsko-pomorskiemu, w tym przeciw Bydgoszczy – dodał.
Wojewoda odniósł się do niedawno zaprezentowanych przez Premiera Donalda Tuska i Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka planów dotyczących CPK. Lotnisko pod Baranowem będzie budowane, ale nastąpiła istotna zmiana w komponencie kolejowym. Filozofia oparta na szprychach została zastąpiona koncepcją modernizacji linii kolejowych do większości dużych miast w Polsce- wyjaśnił.
Nowa propozycja uwzględnia modernizację linii kolejowych w znacznej części kraju. W województwie kujawsko-pomorskim dotyczy to linii:
- Bydgoszcz i Toruń otrzymają ten sam standard modernizacji linii kolejowych z Warszawy przez Włocławek,
- Dla Grudziądza priorytetem jest zapewnienie połączenia z głównymi liniami pociągów dalekobieżnych
- Planowana jest poprawa połączeń z Gdańskiem i Poznaniem, wcześniej nieuwzględnianych w planach w standardzie ekspresowym.
Wojewoda podkreślił, że poprzednie plany :szprychowe" pod kątem terminowym były nierealne, o czym świadczy brak wydanych warunków przyłączenia do sieci trakcji elektrycznej.
We współpracy Wojewody z Marszałkiem Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotrem Całbeckim, na zaproszenie Marszałka, we wrześniu zostaną zorganizowane konsultacje nowego projektu z samorządami województw. Wojewoda zaprosił do udziału również przedstawicieli poprzedniego rządu: Ministrów Łukasza Schreibera i Ministra Marcina Horałę.
Konsultacje będą podstawą do wydatkowania środków unijnych na rozwój infrastruktury kolejowej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz