Każde stanowisko pracy wymaga odpowiednich kompetencji. Tylko doświadczony pracownik w odczuciu pracodawcy jest osobą, której można powierzyć zadania znaczące dla funkcjonowania całej firmy. Dotyczy to każdego szczebla kariery. Co wskazać w swoim CV, by zdobyć stanowisko pracownika biurowego?
Trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek biuro bez komputera i urządzeń peryferyjnych. Nic dziwnego, że oferty pracy dotyczące stanowiska pracownika biurowego wymagają od kandydata umiejętności ich obsługi. Nawet jeśli u pośrednika, np. na Pracuj.pl, znajdzie się ogłoszenie bez takiego wskazania, w CV warto wspomnieć, że komputer, ksero, faks i tym podobne sprzęty obsługuje się bez problemu, gdy dane stanowisko wymaga korzystania z tych urządzeń.
Dotyczy to również znajomości i obsługi programów biurowych. Kandydat, któremu nie trzeba tłumaczyć, co to jest MS Office, Power Point i Excel jest znacznie lepszym nabytkiem niż osoba bez jakiejkolwiek znajomości tematu i praktyki w tym zakresie.
Praca w biurze wymaga dobrej organizacji. Stosy dokumentów, nad którymi trudno zapanować, szybko przytłoczą niezorganizowanego pracownika. Cenne jest tu więc doświadczenie w ocenie ważności spraw do załatwienia i ułożeniu ich hierarchii w taki sposób, by lista zadań na dany dzień sukcesywnie się skracała.
W każdym miejscu, w którym pracuje zespół osób, prędzej lub później dochodzi do konfliktu. Nawet najlepsi koledzy mogą mieć różne zdanie na dany temat. Ubiegając się o stanowisko pracownika biurowego dobrze jest wykazać się doświadczeniem w samodzielnym rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych. W ocenie potencjalnego pracodawcy oznacza to mniej problemów z relacjami w zespole i lepsza efektywność pracy.
Znajomość przynajmniej jednego języka obcego to wymóg stawiany w niemal każdej ofercie dotyczącej pracy na stanowisku pracownika biurowego. Jeśli dana firma ma kontrahentów w różnych stronach świata, warto pochwalić się w CV znajomością ich języków. Na każdym pokładzie przyda się pracownik, który bez problemu będzie porozumiewać się z zagranicznym klientem bez potrzeby korzystania z pomocy tłumacza. Z punktu widzenia pracodawcy to nie tylko potencjalny zysk, ale też oszczędność czasu i kosztów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz