Zamknij

Radni podjęli uchwałę w sprawie wiceprzewodniczących rady. Przed nami nadzwyczajna sesja

14:57, 27.02.2019 Redakcja Aktualizacja: 11:01, 28.02.2019
Skomentuj Teraz czeka nas nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Koronowie fot. redakcja Teraz czeka nas nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Koronowie fot. redakcja

Wojciech Orliński i Mirosława Holka nie są już wiceprzewodniczącymi Rady Miejskiej w Koronowie. Po wcześniejszych rezygnacjach z funkcji uchwałę w tej sprawie podjęli wczoraj koronowscy radni.

Przypomnijmy, że rezygnację wiceprzewodniczący złożyli podczas V sesji Rady Miejskiej w Koronowie 30 stycznia br. Nie obyło się bez kontrowersji, bo jak poinformował przewodniczący rady Stanisław Gliszczyński - Mirosława Holka cofnęła swoją decyzję 11 lutego. Według radcy prawnego zrobiła to za późno. Wobec czego radni musieli podjąć uchwałę w tej sprawie. Głosami 16 za, 2 przeciwnymi i 2 wstrzymującymi się rezygnacja Wojciecha Orlińskiego została przyjęta. Wiceprzewodniczącą nie jest już także Mirosława Holka - 11 głosów za i 9 przeciw.

Teraz przed nami nadzwyczajna sesja, podczas której poznamy nowych wiceprzewodniczących.

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(41)

Nero Nero

24 3

Brawo słuszna decyzja . Po ich zachowaniu na sesji . 11:19, 28.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prezes Prezes

15 14

Burmistrz zwalnia, Radni nawzajem się odwołują - wzorowa gmina tylko robić nie ma komu... 11:40, 28.02.2019


reo

mieszkankamieszkanka

26 4

szkoda tylko ze przewodniczacy zostal na swoim stołku.jak go wybierali to nie glosowal a jak mieli odwolac to odrazu glos musial oddac.jego teksty z emocjami sa juz tak znane kazdemu ale noc nie mozna z nim zrobic.szkoda 11:42, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BerlinBerlin

18 7

To było jasne jak słońce, dla kogoś kto zna prawo lub ma doświadczenie V sesja powinna być powtórzona bo w radzie zasiadł pan, który w części ootwarcia sesji zrezygnował z pełnienia tej funkcji . Pomimo tak jasnego stanowiska zasiadł jako wice w drugiej części V-ej sesji i zaliczał głosy. Zachodzi pytanie czy uchwały podjęte są ważne ?.Bardzo dziwie się 2 -um burmistrzom przyglądali się temu i żaden z nich nie sprzeciwił się radzie ? Skład rady V sesji !, Pan Patryk ma małe doswiadczenie i to jest usprawiedliwienie ale panowie burmistrzowie po prawie lub z doświadczeniem w mojej ocenie nie są usprawiedliwieni . 12:18, 28.02.2019

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

ciekawaciekawa

3 2

czy w takim przypadku nie powinno sie powtórzyć głosowań z II cz. V obrad?według mnie są one nie ważne 13:49, 28.02.2019


W odp,W odp,

4 3

Właśnie to miałem na myśli istnieje prawdopodobieństwo że w takim składzie są niewazne. 14:06, 28.02.2019


TakTak

4 2

Jeżeli prawnik UM potwierdza moje przypuszczenia i wątpliwości co do wice przewodniczącego, i prawnie się odnosi z ramienia UM, to oznacza jedno, każde głosowanie i wszystkie uchwały powinny być prawdopodobnie na nowo podjęte . Z uwagi na skład rady miejskiej w tamtym okresie, który podważył prawnie Ratusz. A wice przewodniczący zasiadł sam dobrowolnie jako zwykły radny. 14:20, 28.02.2019


Nie jasnowidzNie jasnowidz

2 3

Panie Berlin radziłbym bliżej zapoznać się z kompetencjami Burmistrza i Rady. Wiedziałby Pan wtedy, że Burmistrz lub jego zastępcy nie mogą ingerować w pracę Rady Miejskiej i nakazywać lub zakazywać jej podejmowania Uchwał. Trochę wiedzy na temat Samorządu jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Pozdrawiam 14:37, 01.03.2019


W odp(prawo)W odp(prawo)

1 4

Gdybym to ja był wice burmistrzem i uczestniczył w obradach, gdzie byłbym świstkiem czyjejś deklaracji przyjętej przez Ratuszowego prawnika (a tak było ) którego Ratusz opłaca a ja bym reprezentował jako wice, to w części drugiej szanowny nie jasnowidzu poprosił bym przewodniczącego o głos z apelem do Rady i przypomniał o wcześniejszej deklaracji jaką złożył ich kolega, którego ja jako uczestnik słyszałem i prawnik w części pierwszej Ratusza uznał za stosowne a szanowni Radni są tego zdążenia świadkami. Nadmieniamy również ze muszą zdawać sobie sprawę że ja jako jeden z burmistrzów jestem stroną wykonawczą i decyzje jakie zostaną tu podjęte muszę wykonać . Zachodzi pytanie czy będą one zgodne z prawem jeżeli powszechnie wszyscy słyszeliśmy o rezygnacji radnego z wice, który bez wyjaśnienia prawnego zajmuje ponownie to miejsce. Pytam czy ktoś chciałby jako oskarżony być w sądzie gdzie jeden z sędziów odmawia orzekania i prosi o wykluczenie jego z procesu . Powód jego żona jest stroną ! . Ma prawo ale czy po ponownym ustaleniu terminu rozprawy mógłby dalej prowadzić proces? I który oskarżony chciałby się z tym zgodzić ? Wniesienie zastrzeżeń jako apel do radnych każdy wice burmistrz ma prawo wnieść pytając o głos przewodniczącego . To nawet jest prawdopodobnie obowiązek . U nas panują takie zasady nie wiem jak w Koronowie , mamy certyfikat i nasi pracownicy nikogo nie wypuszczą z pracy lub obrad, który publicznie twierdzi że nie może dalej prowadzić obrad i wskazuje zły stan zdrowia ?. Takiej osobie należy udzielić w moim Mieście Pierwszej Pomocy i upewnić się czy jego zdrowiu nic nie zagraża . Co to by mogło się stać gdyby ten człowiek dostał zawału na schodach Ratusza gdzie wszyscy na sali? Pozdrawiam ja znam swoje obowiązki i prawo w moim mieście , które się widać różni od Koronowa .Choć jesteśmy w UE. 07:32, 02.03.2019


Dodam jeszczeDodam jeszcze

1 2

Czy za budynek Ratusza i przebywających tam osób odpowiada burmistrz i jego zastępcy czy przewodniczący rady? 07:45, 02.03.2019


Do nie jasnowicDo nie jasnowic

2 1

A to że idzie panie niejasności przykładem jest sam burmistrz, który poprosił o głos przewodniczącego w sesji Nr.6 i zaapelował do radnych o zwołanie sesji nadzwyczajnej podał nawet powód . Nowy dyrektor ?!!!! Jakiś waszych podległych zakładów :). 09:22, 02.03.2019


Nie jasnowidzNie jasnowidz

2 0

Do odp(prawo): Z całym szacunkiem ale z tego pańskiego "wykładu" niewiele wynika. Przyznaje Pan i słusznie, że burmistrzowie to władza wykonawcza, więc zgodnie z tym prawem, o którym tyle w pańskim komentarzu, nie mogą oni wyręczać radnych. Mogą oczywiście, co zresztą Pan napisał, zabierać głos i wnosić swoje zastrzeżenia. Ja przecież tego nie kwestionowałem. Proszę więc w przyszłości uważniej czytać komentarze innych jeśli będzie zamierzał Pan się do nich odnosić. 19:23, 05.03.2019


do Nie jasnowidzdo Nie jasnowidz

2 2

Czy aby nie za dużo Pan wymaga?
Pozdrawiam :) 23:41, 05.03.2019


BerlinBerlin

17 7

Dodam jeszcze tylko tyle, każda osoba ma prawo poprosić policjanta o legitymacje jak nie jest pewna czy to właściwy człowiek na właściwym miejscu. Szkoda tylko że pan Gliszczynski nie musi nikomu się tłumaczyć z opuszcza sali obrad ? Otrzymując publiczne wynagrodzenie jako radny. Rozumie zły stan zdrowia ale obok siedziała radna z 30 lat praktyki jako pielęgniarka ? .
12:36, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoronowiakKoronowiak

15 18

Żenada w tym Koronowie nic dodać nic ująć.Te wybory na burmistrza i ogół to jedna wielka farsa i kpina...szkoda słów
13:15, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ErykEryk

14 2

Jaki ma to wpływ na życie mieszkańców?
Żaden! 13:49, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie ufamy Holce i OrNie ufamy Holce i Or

24 6

Jakim prawem pani Holka chciała odwołać swoją rezygnację, skoro udowodniła wszystkim i to online, że na to stanowisko się nie nadaje, bo gdy nastała potrzeba faktycznego zastąpienia przewodniczącego, to stwierdziła, ze nie da rady, że to nie na jej sily itd. Udowodnila , ze sama nic nie potrafi zrobic, a przede wszystkim poprowadzić sesji, jest "NIKOMPETENTNA " i nie nadaje sie nawet na radną. Nadaje sie tylko na papuge, do czyrania z kartki. Wstyd, ze wrocila i nie zrezygnowala z piastowania posady radnej i tym większy, że chciała wrócić jako zastępca. 15:35, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie stronaNie strona

23 5

Ja na miejscu radnych Koronowo Budzi się zgłosił się na policję w Koronowie o prawdopodobieństwa popełnienia wykroczenia lub przestępstwa , na sesji nr.5 przez osobę która twierdziła o hejcie przez radnych . Takie zachowanie ?art. kk 212 . Mówiący o bezpodstawnym oskarżaniu radnych o nękanie lub hejcie co może wpłynąć na utratę zaufania społecznego przez wyborców . Świadków nie trzeba podawać powołać się na zapis nagrania . 15:58, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z up, ZonyZ up, Zony

16 2

Moja żona, córka głosowały na Koronowo Budzi się jednak piąta sesja ta rozpoczęta i ta wznowiona pozostawiły ślad, niepewności o dalsze jutro i wybór jakiego dokonały, słysząc z ust radnej ZK o nękaniu i hejcie przez osoby którym zaufały ? To przykre dla nas wszystkich nie chcemy aby nasi wybrani byli sprawcami takich przestępczych czynów potępianych przez cały świat, o jakie ich oskarżono? . Tylko jaki wpływ mamy my sami wyborcy, kiedy nasi radni milczą ? dlaczego? Czy ta pani radna miała rację? Czy wybraliśmy złych ludzi ? Czy mamy winę my mieszkańcy ? Kiedy zgłosimy to na policję to w odpowiedzi otrzymamy - nie jest pan/pani stroną -bardzo to przykre, ale to radni muszą się zgłosić . Jeżeli się nie zgłaszają to pewnie mają powód ? A jaki ? I dlaczego? Cały UM ucierpiał chyba? A my wyborcy prosimy tych radnych niech pamiętają o nas o tych , którzy dziś reprezentują nas, jeżeli ktoś was oskarża to proszę zachować się tak abyśmy nie stracili do Was Państwo społecznego zaufania?.Chcemy być pewni ze Wy to właściwy wybór . 17:25, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żenada Żenada

16 10

Ludzie należy odwołać tą radę czy wyobrażacie sobie taki cyrk przez 5 lat. Nie sprawdzili się nie umieją się dogadać przechodzą do innych ugrupowań głosują przeciwko swoim. 17:52, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzaklewskikrzaklewski

20 7

a mi sie wydaje ze VI sesja pokazała że beton Pana Stanisława pęka, przed miesiącem wiecznie chory pan przewodniczacy mial wizytacje z zus .....ciekawe jak ta sprawa wyglada .... załamany cala sytuacja uciekł topiąc orlinskiego i holke. Sam uratował sie na wznowieniu sesji ale wczoraj nawet nie zająknał sie aby obronic swoich pupilków. pani holka ciągle bredzi cos o zastraszaniu i co tylko ... błazenada. Dobrze, że co niektórzy radni z ziemi koronowiesiej otwierają oczy i widzą że ich koledzy i koleżanki nie specjalnie sie sprawdzają.
Co do budzików widzę że robią po mału porządki w gminie ..... w piątek wymienili prezesa w zgkim i okazalo sie że mozna posprzątać rynek i inne uliczki, a drogi też sie zaczeły równać .... może to efekt "nowej miotły" a moze poprostu stary prezes nie miał posłuchu u załogi na co wskazują liczne komentarze na fejsie .......
poczekamy zobaczymy 18:15, 28.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

He he He he

11 8

Nowy prezes zarzadzil równanie zanim zaczął pracować. Budziki robią porządki? Szkoda, że obiecane cuda wianki z kampanii wyborczej zostały zastąpione porzadkami polegającymi na wstawianiu swoich na stanowiska. Zmiana jak #_/ Mikołajewski to Gliszczynsky wersja 2.0 . 19:15, 28.02.2019


Do krzaklewskiDo krzaklewski

7 4

Panie Szanowny jestem ostatnią osobą, która jest z Panem przewodniczącym rady, ale nigdy nie poważam ludzi, którzy próbują się kreować nazywając człowieka np, - nowa miotła- co więcej jest pan na tyle wykształcony że powinien pan wiedzieć że nazwiska piszemy z dużej litery!?. Pana słownictwo jest bardzo trudne do przyjęcia pisze pan np; bredzi, zająknął się ,lub budziki robią po mału porządek ?, mogę panu podać moje nazwisko ale wystarczy że napiszę panu (Berlin ). Pan pewnie nigdy tego nie zrozumie ale zakładam że, nowy Pan Burmistrz którego bardzo popieram zrozumie moje zachowanie i odniesienie się do pana Szanownego pisemnie na stronie Koronowo net.pl w kometarzach . 19:23, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zespół Zespół

5 12

Zespół ogrodniczo-odzieżowy czyli Krawat i Koperek dają czadu. ZK powinna zainterweniować. To jest skandal. 20:32, 28.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Widziałem Widziałem

13 4

Pytanie do przewodniczącego . Szanowny panie jest mi bardzo przykro z powodu pana stanu zdrowia, który jak się domyślam był powodem opuszczenia sesji Nr.5 jednak pana zastępca pod nieobecność pana przewodniczącego zrezygnował z funkcji bycia wice. Czy z uwagi na te okoliczności, które nastąpiły pod nieobecność pana, pan wracając do przerwanej sesji jako przewodniczący nie musi się zapoznać z przebiegiem wcześniejszych zdarzeń które nastąpiły po pana wyjściu ?. I przed rozpoczęciem przerwanej sesji uporządkować skład rady?,zwracając się do radnych, bo to oni byli świadkami rezygnacji wice, który zabił miejsce w ich szeregu? . Czy ten punkt na piątej dalszej nie powinien być rozpatrzony na samym początku ? Drugie pytanie pan wojewoda otrzymał pana wyjaśnienie z sesji wyboru przewodniczącego, ale czy radni zapoznali się z treścią tych wyjaśnień pańskich do wojewody ? 06:52, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

7 2

O co chodzi z Koprem, co on nawywijał ? Jeszcze niedawno był prawą ręką S.G , a tu jakieś przecieki, że sprzedawczyk :/ 09:59, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Z Niemiec Z Niemiec

9 4

Brawo Panie Radny Koper i Szanowna Pani Karwat liczy się Koronowo i dobro większości . 20:15, 02.03.2019


PrezesPrezes

33 5

Zabawne było uzasadnienie odwołania Prezesa ZGKiM (bynajmniej nie chodzi tutaj o wskazywanie jakichś zasług, czy szczególnych kompetencji Głowackiego)... Burmistrz przygotował się na to pytanie, po czym odpowiada jego zastępca mówiąc właściwie, że rada nadzorcza może sobie ot tak odwołać prezesa i tłumaczyć się przed nim nie musi. Potem pada słynne pytanie w odpowiedzi na pytanie z którego nic nie wynika poza tym, że zwolnienie ma charakter polityczny...Zarządzanie na poziomie piaskownicy ;) 10:38, 01.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

0 9

Nie jest pan stroną 11:02, 01.03.2019


czytelnik 2czytelnik 2

11 0

Stroną sporu? Oczywiście, że nie, ale czy to wyklucza mnie z możliwości komentowania sytuacji? 12:40, 01.03.2019


ZniesmaczonyZniesmaczony

3 0

Zgadzam się z panem, że zarówno nasi radni, jak też i burmistrz bawią się jak niegrzeczne dzieci w piaskownicy, a nawet gorzej. Nawoływanie o opamiętanie na "takim poziomie" nic nie da. Ci ludzie po prostu zapomnieli, że nasza piękna Gmina to nie plac zabaw i nie czas teraz na harce. Przywołując kampanię wyborczą było to jednak do przewidzenia. Co można bowiem powiedzieć o komitetach wyborczych, które wypierały się swojej tożsamości twierdząc, że są bezpartyjne - przecież była to jawna kpina z części wyborców. Czyżby bały się o wynik? Teraz okazuje się, że styl i metody rządzenia w naszej Gminie "żywcem wzięto" z "dobrej zmiany ludzkich panów" - nie liczy się fachowość i efekty pracy, a tylko i wyłącznie sympatie, czy przynależność polityczna. Żenada. Smucić może tylko to, że konsekwencje takich rządów będą ponosili wszyscy mieszkańcy Gminy. Zaznaczam nie jestem fanem radnych z komitetu "Ziemia Koronowska". 12:33, 06.03.2019


GeslerGesler

11 0

Wieje wiatr z lewa, wieje wiatr z prawa - trudno niektórym radnym nadążyć za źródłem ciepełka... 10:40, 01.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DyzioDyzio

6 0

Sprytna radna zdąży sie nadstawić!
00:27, 02.03.2019


Referendum lokalneReferendum lokalne

7 2

Zbieramy podpisy i jedziemy z tą rada a przede wszystkim z Gessler:)
18:39, 01.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ErykEryk

6 2

Nie ma radnego o takim nazwisku. 21:37, 01.03.2019


DyzioDyzio

3 2

I toto pracuje z dziećmi... Ładny przykład.

01:59, 03.03.2019


JimJim

22 5

Zamiast się kłócić lepiej by się wzięli za porządki. Całe Koronowo jest obsrane. Ludzie prowadzą swoje kundle na parkingi (akurat tam muszą!), na trawniki, chodniki, plac zabaw. Nie ma żadnej reakcji ze strony władzy, a psia glista potrafi miesiąc wytrwać w glebie. Nie da sie przyuczyć tych brudasów by sprzątali po swoim psie? No i ten smog. Koronowo jest położone w tej dolinie i całe spaliny się zbierają. Nawet w Bydgoszczy nie ma tak gęstej trucizny. Ten dym zimą jest nie do wytrzymania. Co będzie jak się okaże że wzrośnie liczba chorujących na raka płuc? Kto będzie za to płacił? Patola z Koronowa pali wszystkim co popadnie i robi to bezkarnie. Dym ma kolory jak kolory tęczy, niebieski, zielony, żółty, szary, czarny jak smoła.No chyba nie od palenia węgla. I potem wszyscy, włącznie z urzędnikami w tym wspaniałym budynku to wdychamy. Brać sie do pracy i sie niech pogodzą z faktami ci co nie mogą przeboleć przegranej. 07:18, 02.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PiesPies

2 14

Ja bardziej szanuje mojego psa od ludzi co nie mają odwagi się przedstawić . Profil ukryty to beret zryty . 09:49, 02.03.2019


do Piesdo Pies

15 0

Ale wytłumacz, czy piszesz o sobie, czy o kimś innym ? 14:40, 02.03.2019


Seth 3Seth 3

9 1

Pozwolę sobie zacytować (bo to sama prawda):

Zniesmaczony
Zgadzam się z panem, że zarówno nasi radni, jak też i burmistrz bawią się jak niegrzeczne dzieci w piaskownicy, a nawet gorzej. Nawoływanie o opamiętanie na "takim poziomie" nic nie da. Ci ludzie po prostu zapomnieli, że nasza piękna Gmina to nie plac zabaw i nie czas teraz na harce. Przywołując kampanię wyborczą było to jednak do przewidzenia. Co można bowiem powiedzieć o komitetach wyborczych, które wypierały się swojej tożsamości twierdząc, że są bezpartyjne - przecież była to jawna kpina z części wyborców. Czyżby bały się o wynik? Teraz okazuje się, że styl i metody rządzenia w naszej Gminie "żywcem wzięto" z "dobrej zmiany ludzkich panów" - nie liczy się fachowość i efekty pracy, a tylko i wyłącznie sympatie, czy przynależność polityczna. Żenada. Smucić może tylko to, że konsekwencje takich rządów będą ponosili wszyscy mieszkańcy Gminy. Zaznaczam nie jestem fanem radnych z komitetu "Ziemia Koronowska". 13:16, 07.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krulkrul

7 0

Koronowo ma szansę być miastem czystym, ale nie będzie. Zbyt dużo osób - niektórzy sołtysi, niektórzy radni, strażacy wypowiadający posłuszeństwo, czy w końcu sam najważniejszy, którzy nie robią nic by po puczu, jaki urządzili w czasie wyborów na rzecz bogatych, cwanych i politycznie obeznanych i ustawionych. Koronowo wpadło w sidła korporacyjnej biedoty, która sterowana siłami zewnętrznymi w ramach eksperymentu społecznego posiada realną władzę w UG. Mieszkańcom jest wszystko jedno kto rządzi. Mieszkańcy żyją swoim życiem, mają dużo pracy i podatek do zapłacenia do JST. Mieszkańcom jednak zależy, żeby tym podatkiem rozporządzali mądrzy ludzie nie otaczający się hienami. Tylko tyle i aż tyle ... :( , bardzo mi smutno. 20:31, 10.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%