Zamknij

Różnice między wynikami wyszukiwania a reklamami w Google

14:28, 25.11.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:28, 25.11.2019

Użytkownicy wyszukiwarek każdego dnia wpisują niezliczoną ilość zapytań w Google, uzyskując tysiące odpowiedzi powiązanych z wpisywanymi przez nich słowami. Zwykle jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę, że to, co ukazuje się ich oczom, to często zarówno reklamy, jak też organiczne wyniki wyszukiwania. Czy w takim razie korzystanie z wyszukiwarek internetowych jest skuteczne i odpowiada potrzebom ich użytkowników? Czym różni się reklama w Google od zwykłych wyników wyszukiwania? I w który link ostatecznie najlepiej kliknąć? Poznaj najważniejsze różnice między wynikami wyszukiwania a reklamami w Google!

Czym są płatne, a czym organiczne wyniki wyszukiwania?

Od „zwykłych” wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach sponsorowane wyniki różnią się oczywiście kosztem, który właściciel danej strony ponosi za ich wyświetlenie przez użytkownika – jest to rodzaj reklamy internetowej, w tym przypadku takiej, która umieszczona jest w wyszukiwarce Google. Reklamodawcy muszą ponieść więc odpowiedni nakład finansowy, aby ich linki zostały wyświetlone, gdy użytkownicy wpiszą odpowiednie zapytanie. Nie oznacza to jednak, że organiczne wyniki wyszukiwania pojawiają się naturalnie bez żadnych działań marketingowych. Przeciwnie, bardzo często wpływ na to ma dziedzina marketingu internetowego zwana pozycjonowaniem stron internetowych, o której więcej dowiedzieć można się na stronie firmy EACTIVE, gdzie eksperci fachowo przedstawiają najważniejsze kwestie dotyczące pozycjonowania. Najprościej możemy jednak stwierdzić, że są to działania, których celem jest znalezienie się na jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki po wpisaniu określonych fraz. Jak jednak odróżnić czy dany link jest wynikiem sponsorowanym w formie płatnej reklamy, a nie organicznym?

Reklamę w Google łatwo odróżnić dzięki specjalnemu oznaczeniu – obok każdego sponsorowanego linka znajduje się obecnie zielona etykieta, z której można wyczytać, że jest to reklama. To jednak niejedyne różnice. Organiczne wyniki wyszukiwania znajdują się w środkowej części, między reklamami. Płatne wyniki wyszukiwania zajmują więc pierwsze i ostatnie pozycje na stronie.

Reklamy w Google – czy jest się czego obawiać?

Czy wybierając link reklamowy w Google możemy mieć pewność, że znajdziemy tam akurat to, czego faktycznie potrzebujemy? Okazuje się, że w większości przypadków tak! Wyszukiwarki takie jak Google bardzo dbają o to, aby użytkownicy otrzymywali jak najtrafniejsze wyniki wyszukiwania – zarówno wśród wyników sponsorowanych, jak i organicznych. Możemy więc śmiało korzystać ze wszystkich wyników wyszukiwania. To, czy jednak znajdziemy trafną odpowiedź na nasze zapytanie, zależy też w dużej mierze od tego, jakie frazy zostaną przez nas użyte. Warto więc zawsze doprecyzować swoje zapytanie i podać w nim jak najwięcej szczegółów. Wówczas możemy mieć pewność, że szybko znajdziemy konkretną odpowiedź czy ofertę – wśród reklam i pozostałych wyników wyszukiwania!

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%