Zamknij

Organizacja magazynów w e-commerce

08:25, 21.03.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:28, 21.03.2019
Skomentuj

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się ze sprawnym działaniem zarówno w obsłudze klienta, jak i w obsłudze zamówień. Odpowiednia gospodarka magazynowa jest szalenie kluczowa w przypadku każdej firmy zajmującej się e-commerce.

Obecnie wiele firm skupia się wyłącznie nad sprzedażą, często umniejszając rolę magazynowania towaru i działając na zasadzie wysyłki towaru bezpośrednio od producenta/dostawcy. Nowoczesny magazyn jest jednak niezbędny, aby prowadzić skuteczną grę rynkową, a także zapewnić 100% jakości dostaw dla klienta. Lokalizacja magazynu w konkretnym miejscu nie ma wielkiego znaczenia. Istotne jest, aby magazyn był nowoczesny i sprawnie funkcjonował. Miejscem, gdzie można taki magazyn znaleźć jest między innymi województwo zachodniopomorskie.

Miasta takie jak Szczecin, Koszalin czy Stargard oferują wynajem hali magazynowej w nowoczesnej odsłonie: http://www.magazyn-szczecin.pl/, z odpowiednimi usprawnieniami i warunkami, dzięki czemu realizacja zamówień będzie łatwiejsza i sprawniejsza.

Skuteczność magazynu

Najważniejszym aspektem dotyczącym gospodarki magazynowej jest skuteczność magazynu. Skuteczny magazyn to taki, w którym realizowana jest największa ilość wysyłek. Aby jednak skuteczność ta była na odpowiednim poziomie, należy się zastanowić, które operacje magazynowe będą miały wpływ na jakość wydań. 

Rozlokowanie towarów 

Część sklepów internetowych opiera się na imporcie towaru z zagranicy. W takim przypadku dostawy są zazwyczaj duże - zakupy realizuje się kontenerami, więc towaru w jednym momencie przybywa bardzo dużo, a następnie spokojnie jest sprzedawany. W takim przypadku istotne jest, aby odpowiednio rozlokować różne towary, tak aby były dostępne w punktach poboru. Warto nadmienić, że towar nie musi być dostępny w całości - wystarczy kilka sztuk.

Dostawy i wysyłki in time

Innym przykładem pracy magazynu są dostawy i wysyłki just in time. Oznacza to, że towar dostarczany do magazynu dopiero po jego zakupie przez klienta końcowego. Dotyczy to głównie sklepów o szerokim asortymencie, zazwyczaj dość kosztownym. Posiadanie dużego zapasu takiego sprzętu jest problemowy i w praktyce oznacza zamrożenie dużych kwot.

Identyfikacja wymagań magazynu

Sprawne funkcjonowanie magazynu e-commerce zapewnia przede wszystkim zidentyfikowanie kluczowych wymagań. Inaczej będzie pracował magazyn o wąskim asortymencie z zagranicy, inaczej magazyn z elektroniką użytkową. Zależnie od potrzeb magazyn będzie inaczej zorganizowany. Istnieją powierzchnie magazynowe przystosowane do oferowania kilku artykułów, istnieją magazyny przeznaczone dla szerokiego asortymentu w niewielkich ilościach.

Odpowiednie sprecyzowanie wymagań, ustalenie kluczowych operacji, pozwoli na sprawne funkcjonowanie magazynu, zwiększenie jakości obsługi klienta, a co za tym idzie - również zwiększenie obrotów w dalszej przyszłości. Dzięki nowoczesnemu magazynowi każdy sklep internetowy może znacząco się rozwinąć i rosnąć.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%